Wednesday, September 1, 2010

Soal-Jawab

Soalan: Bagaimana memberikan kenikmatan bagi tubuh adalah salah satu cara untuk kebahagiaan?

Tubuh melayan panggilan kami dan kami akan memberi kita. Otak kita, sangat berterima kasih, mengeluarkan serotonin, sebuah zat yang menghasilkan perasaan bahagia dan kenyang.

Sekarang dalam musim bunga penuh, sinar matahari tanpa mandi besar kita, membuat merangsang seksualiti kita, tetapi pada masa yang sama, membawa kita kedamaian. Sebuah ais krim vanili yang baik, strawberi atau nougat, kita tahu bahawa kegembiraan dan kesenangan tidak pernah apatis, tetapi jauh dari kita bahawa perasaan hampa yang kadang-kadang merampas jiwa.

Setiap dari kita merasa senang bergantung pada situasi peribadi anda. Sekarang, yang terbiasa dengan Hermé kuih lazat adalah makanan penutup ngeri di McDonald's, tapi, yang tetap menggali di tong sampah, hot dog dengan mustard dan sos tomato - bagaimana vulgar! - Dan juga dilayani di stesen petrol - lebih vulgar, adalah - anda boleh merasa senang memakannya!.

Lalu ada komponen budaya. Jadi ketika saya membaca senarai 15 makanan paling menjijikkan di dunia, saya menemukan bahan di beberapa tempat dianggap menjijikkan dan, sebagai gantinya, di lain mereka menyenangkan. Ada larva, cacing, kalajengking, darah bebek mentah ... tapi jangan lupa Kalus (iaitu, selubung haiwan) daging babi, atau testis (iaitu testis) ayam atau sebaliknya.

Pasti sampai pada kesimpulan bahawa masakan yang nikmat alam pergi untuk memasuki budaya.

Di antara para ahli makanan Itali seperti Massimo Montanari, menekankan kepalsuan, iaitu, aspek budaya dari makanan manusia, dapur membuat alat komunikasi yang sangat besar. Dan memang benar bahawa apabila anda menggorengnya sebuah asparagus liar, misalnya, tidak menjadi sayur tumbuh menjadi sesuatu yang berbeza, hasil dari sebuah transformasi yang melibatkan penggunaan peralatan, bahan api dan bahan-bahan alami. The domestikasi haiwan kita makan, dan fakta bahawa mereka memasak daging seperti binatang liar (ikan, permainan ...) membuat makanan yang menghasilkan sesuatu yang tidak alami.

Adakah cukup satu hal ketika kita berbicara tentang masakan yang berterusan dan persekitaran, yang didasarkan pada perlakuan yang paling ramah lingkungan, dengan racun perosak kurang, konsumsi bahan bakar kurang kerana mereka adalah produk tempatan. Parameter ini akan membuat banyak perdebatan di kalangan koki tentang makanan, baik domestik haute cuisine, oleh kerana itu, bukan antara alam dan buatan, tetapi antara yang berterusan dan buatan.

Dalam perdebatan ini ada hari ini, sangat penting dan menarik, para pakar mengingatkan kita tentang keperluan diet yang seimbang, disertai dengan kebiasaan dari kebiasaan makan yang sihat (makan teratur, sengaja, membuat acara sosial makan ...). Aku tidak mengerti jalan saat makan: cepat, sendirian kali di tempat kerja itu sendiri, tanpa mengira keperluan alami tubuh, dll Dengan cara makan, makanan akan (memang sudah dilakukan) untuk menjadi senang menjadi sakit.

Garroferal

No comments:

Post a Comment